Lyset kan tændes fra kontakten men ikke fra appen

Oplever du denne fejl, betyder det typisk at systemet er offline. Vi anbefaler derfor at følge nedenstående rækkefølge i din fejlsøgning. 

1. Kontroller om din telefon eller tablet er tilsluttet internettet

Er din telefon eller tablet ikke tilsluttet internettet, kan systemet ikke styres gennem appen. Tjek derfor om der er adgang til internettet på din telefon.  

2. Kontroller om appen er opdateret til nyeste version

Appen skal altid være opdateret til nyeste version. Tjek om din app er opdateret til nyeste version i App Store eller Google Play

3. Kontroller om systemet er tilsluttet internettet

Er systemet ikke tilsluttet internettet kan der ikke laves noget app styring. Tjek derfor om ZenseHome boksen er tilsluttet internettet. Er ZenseHome boksen offline, vil det fremgå tydeligt øverst i appen. Læs mere om fejlfinding af et offline system her. 

4. Kør vedligehold på enheden som styrer lyset

Når vedligehold køres, tester systemet enheden for fejl. Findes der en fejl på enheden, vises det med en advarselstrekant udfor enheden. Læs mere om vedligehold her. 

4a. Enheden fejler i vedligehold:

Undersøg hvorfor enheden fejler i vedligehold. Fejlen skyledes typisk en konfigurations- eller forbindelsesfejl.

4b. Enheden fejler ikke i vedligehold:

Kan du fortsat ikke tænde eller slukke lyset fra appen og alle ovenstående punkter er OK. Så kontakt support med en beskrivelse af dit problem og ID'et på enheden som ikke virker.

Var denne artikel en hjælp?
1 ud af 1 fandt dette nyttigt