Denne fejl kan skyldes flere forskellige ting. Vi anbefaler at følgende nedenstående rækkefølge i din fejlsøgning.
1. Kontroller om systemet er tilsluttet internettet
Er systemet ikke tilsluttet internettet kan der ikke laves noget app styring. Tjek derfor om ZenseHome boksen er tilsluttet internettet. Er ZenseHome boksen offline, vil det fremgå tydeligt øverst i appen. Læs mere om fejlfinding af et offline system her.
2. Kør vedligehold på enheden som styrer lyset. Det kan f.eks. være et lampeudtag eller et DIN-modul. Tjek herefter om lyset kan tændes og slukkes fra appen og kontakten.
Når vedligehold køres, tester systemet enheden for fejl. Findes der en fejl på enheden, vises det med en advarselstrekant udfor enheden. Læs mere om vedligehold her.
2a. Enheden fejler i vedligehold:
Undersøg hvorfor enheden fejler i vedligehold. Fejlen skyledes typisk en konfigurations- eller forbindelsesfejl.
- Har enheden en forbindelsesfejl så følg denne vejledning. Fejlfinding på enhed som fejler i forbindelsestest.
- Har enheden en konfigurationsfejl som ikke løses af sig selv og god forbindelse, så kontakt support.
2b. Enheden fejler ikke i vedligehold:
Er der flueben udfor alle felter under vedligehold og kan lyset fortsat ikke tænde eller slukke, skal der laves en fejlsøgning på hardwaren.
- Kontroller om lyskilden virker ved at udskifte pæren med en ny
- Undersøg om der kan tændes og slukkes direkte på enheden. Der sidder en lille knap på lampeudtagene og nogle DIN-moduler, når man trykker på den skal udgangen tænde og slukke.
- Undersøg om sikringen er sprunget. Der er en sikring i alle lampeudtag fra ZenseHome som kan udskiftes. Der er ikke en udskiftelig sikring i DIN-modulerne fra ZenseHome.
- Mål direkte på enheden om der kommer 230V ud.
- Findes fejlen ikke ved de ovenstående muligheder, så kontakt support med en beskrivelse af dit problem og ID'et på enheden som ikke virker.