Hvordan tjekker jeg hvor god forbindelsen på én enhed?

Under siden "Enheder", kan man se en oversigt over de enheder i hjemmet som har dårlig forbindelse. Hvis alle ens enheder har god forbindelse, vil listen være tom.

Siden enheder findes i appen under indstillinger -> status

Har en enhed dårlig forbindelse, anbefaler vi at starte "Kør vedligehold" på enheden. Herefter tester systemet forbindelsen til enheden, og forsøger at udbedre andre eventuelle fejl der kan være på den. 

Fejler enheden forbindelsestesten, anbefaler vi at der foretages en mere generel fejlsøgning. Det kan man læse mere om her: Enheder fejler i forbindelsestest

Hvor længe tager en forbindelsestest?

En forbindelsestest tager ca. 30 sekunder per. enhed. Der kan kun foretages en test af en enhed ad gangen, så er der flere enheder som skal testes, vil testtiden blive forlænget herefter. Forbindelsestesten kan godt køre i baggrunden, uden man behøver at have appen åben på skærmen.

Hvor ser jeg forbindelsen til de enheder som har god forbindelse?

Ønsker du at tjekke forbindelsen på dine enheder, som ikke fremgår af listen med dårlig forbindelse. Gøres det under siden "Vedligehold". 

Læs mere om det her. 

Har du tilføjet en ny enhed til dit system?

Ved første tilføjelse af enheder skal der laves en kommunikationstest. Når den første test er lavet, sørger systemet selv for at justere, så der altid er bedst mulig kommunikation mellem enhederne.

 

Var denne artikel en hjælp?
1 ud af 1 fandt dette nyttigt